Sunday, January 8, 2012

Hapuskan ingatan itu

Sejak dua menjak ni, ingatan aku hanya pada dia.
Hanya dia.
Entah mengapa, aku sendiri tidak pasti.
Jujur aku katakan, aku cuba untuk melupakan dia...
tapi...
aku tak tahu apa yang menghalang aku untuk terus lupakan dia.

Sudah sekian lama, ingatan aku masih utuh untuk dia.
Mungkinkah aku masih ada perasaan kasih pada dia.
Entah...
Aku sendiri tidak pasti.
Tiap kali ingatan ku utuh untuk dia.
Air mata ku terus-terusan mengalir.
Aku buntu, ya aku buntu.

Pernah, aku minta nasihat dari family juga teman rapatku.
Ya, aku amat berterima kasih kepada mereka yang cuba memberi aku sokongan,
tapi malangnya, terkadang aku kuat dan terkadang aku tewas.
Jujur, aku tidak betah hidup jika aku terus-terusan begini.

Ya Allah, kau tolonglah hambamu ini.
Kau tolonglah aku...

Sungguh, aku terasa seksa untuk melupakan dia.
Untuk aku lupakan dia.
Biarkan dia pergi dari hati ku.
Aku tewas, aku kalah jika ini yang aku rasa.

Jauhkan aku dari semua ingatan ini.
Cukup!!!

0 comments:

Post a Comment