Saturday, November 5, 2011

i love my family

Alhamdulillah setakat ini aku masih mampu berdepan dengan segala dugaan yang menimpa walaupun satu-satu masalah datang kepada ku...

Thank you Allah swt kerana masih menyanyangi hamba mu ini dengan memberikan aku dugaan demi dugaan...

Alhamdulillah...

Actually, arini , aku terkejut dengan kenyataan yang keluar dari mulut abah dan umi serta along berhubung dengan janji seseorang yang katanya nak datang rumah ini untuk berjumpa dengan family ku...
Kata-kata abah tentang dimana 'tanggunjawab' dia ...dimana dia...mana tanggungjawab dia sesama manusia yang punya perasaan ... huhuu... maaf kn ty abah...ty tak dapat nak jelaskan macam mana, kenapa dia masih belum menunaikan janji dia sejak hari raya Aidilfitri yang lepas, sampai sekarang janji dia tinggal janji...Abah cakap abah dah macam putus harapan dah dengan dia...paling abah tak boleh terima,  mana handphone dia, kenapa dia tak pakai telefon?..kenapa dia tak terangkan sebab musabab dia tak guna telefon pada zaman sekarang...aah musykil.....

Abah, Ty lagi musykil kenapa dia buat begitu...ty masih mencari jawapan itu tapi tiap kali ty tanya, ape yang ty dapat...ty masih xdapat jawapan yang sebenar2nya...

Selepas apa yang dah berlaku...abah minta aku untuk tidak memikirkan hal berkaitan dengan dia lagi...soal jodoh...kalau ada jodoh dengan dia, adalah...jodoh takkan kemana...ty dah cari , bukan ty tak cari...kalau ini tanda-tanda awal bahawa dia bukan untuk ty, ty terima seadanya...ty akan kuatkan semangat ty lagi lebih untuk terima segala keputusan...

Persoalan lagi, kenapa dia tak dapat dihubungi?...apa yang dia HIDE sangat tuh?..kenapa dia buat ty macamni?..kenapa die memberi harapan kalau tak yakin or tak seperti kehendak di hati yang sebenar?..apa yang dia pikirkan sebenarnya...kenapa dia begitu sellfish dengan hanya dia sahaja yang dapat mencari...

kenapa...kenapa...kenapa...

Kenapa sebenarnya ...

Apa yang dah berlaku sebenarnya...

Sekarang ni, mungkin kah di atakut untuk menyatakan hal sebenarnya dan dia ambil jalan untuk mendiamkan diri tanpa memberitahu hal sebenarnya pada aku...takut aku tak boleh terima dengan semua kenyataan itu...aku lagilah tak boleh terima kenyataan kalau dia tak menjelaskan hal sebenarnya...coz buat aku ternanti-nanti...kalu tak jadi pun tak perlah...aku faham..lagi pun..memang tak sempat kalu nak buat persiapan within masa yang teramat singkat ni...aduila...tolonglah jangan melarikan diri daripada masalah yang tersedia...cukuplah dengan yang ada...lebih baik selesaikan denagn sebaik-baiknya, daripada melarikan diri, masalah lain yang timbul maka akan bertambah lagi masalah yang tersedia ada...


Ya Allah...dugaan bertimpa-timpa...aduhai...tension aku...migrain serang dah setiap hari da sekarang ni...

Awak, kalau betul awak sayang saya dan tak nak lepaskan saya...nyatakan lah tapi kali ini awak kena nyatakan depan abah dan umi da...saya milik keluarga saya...Hati saya milik Allah swt...

Kalau awak dah tak nak kan saya , nyatakan terang-terang...jangan biar saya, yang berperasaan ini macam patung...saya ada nyawa dan saya ada hati dan perasaan...tak kisah apa jawapannya..saya nak tahu...saya redho dengan ketentuan nya...dah redha dah...

Semoga saya dapat jawapan yang saya nak secepat yang mungkin...saya tak nak keadaan menjadi semakin parah...sekarang ini dah mula parah...hatiku dah terluka...sha tak nak terluka lagi...

0 comments:

Post a Comment