Showing posts with label SnapColl. Show all posts
Showing posts with label SnapColl. Show all posts

Monday, June 6, 2011

Alahai duri

Duri...duri...TAK abis abis dgn duri...mlm ni pekena duri lg...penangan ko mmg hot la...yuhuuu...

Kenyang sungguh dpt pekena durian lg untuk mlm ni...mkn ramai- ramai...dh jd cam majlis pjumpaan lak...kesyukuran maybe...alhamdulillah mengeratkan lgi hubungan kekeluargaan...

Of cos cam biasa ay mesti snap gmbar...nnti ay upload esoklh...hehee...



















Published with Blogger-droid v1.6.9

Friday, June 3, 2011

Xtiviti bertopeng & tragedi

Masih brsisa penat mnyelesaikan kerja mngerjakan kesemua 13 ekor kucingku...heheee...habis semuanya ku kerjakan...nasiblakan sape suh jd bucuk sgt kn....hehee....salahkan kucing lak kan...heheee sedangkan tuannyer yg xmndi kn ...hehee... Tuannya busy ngn mcm2 hal la...hehee....

Hari ini 3 june 2011, jumaat , ay n myparent berhempas pulas mengerjakan kucing-kucing sekalian yang ada. Habis semuanya kami kemas , kemas cages kesemuanya sekali,  dan juga mandikan kesemua kucing-kucingku...ehhee...tp at last xdapat gak nk mandikan semua nya sekali coz ada yang melarikan diri ntah kemana perginya time nak mandi kan. Bila dah siap sesi mandi untuk mana yang terlibat, yang melarikan diri tuh tiba-tiba jer muncul balik...haishh,..aq dah penat dah..alamaknye sambung esok jerlah...hehee...

penat nya hanya tuhan jer tahu. Bukan sikit kena kemas n basuh semua kandang-kandang tuh. Banyak gak lah kot walaupun hanya 5 bijik jer, hehee...4 yang besar n 1 jer yang kecil...berbalik pada tajuk, bertopeng??..yerlah, ay terpaksa pakai topeng cam nak g surgery coz ay ni tak boleh terdedah dengan bulu + debu, sensitif kit..Ay ada alahan dengan bulu dan debu.Kalau ay tak pakai, for sure after that akan bersin dan selsema teruk. dan Alhamdulillah kerana pakai mask tadi tuh, ay tak bersin or selsema pun..tp adalah sikit, sikit sangat. bukan macam before nih, kalau tak pakai mask, dan buat kerja berkaitan dengan bulu kucing + debu, of coz jadi bersin dan  selsema teruk.

ok, berbalik pada xtiviti yang dibuat, memang teruk jugak lah, apa yang ay kena buat, macam2 kena buat, kena basuh bekas poop satu persatu, including theirs cage n kena semburkan anti-bakteria kat semua area yg terlibat including their cages..and last but not least, mandikan kucing-kucing yang invlove.huhu...4 ekor jer ay mampu mandi kan, yang lain menghilang dan ada yang tak boleh di mandikan buat sementara waktu. sakit. ermmm...nak jadi kan citer, yang paling last ay mandikan yang paling banyak buat hal, paling takut dengan air. dan sebabkan dia lah ay dapat luka dan gigitan yang fuyooo, sakit wooo...siap berlubang kena gigit kat lengan . Nasib baik bukan kat muka. kalau tidak..huuhuhuuu...

dan dibawah ni all those gambar yang sempat ay snap before n during that session.







Tonight; at 7.00pm++ ay n family terkejut yang teramat sangat, JANET, kucing kesayangan family yang manja tapi ganas dalam keayuan telah PERGI untuk selama-lamanya. dia sakit. Sedih sangat coz dia pergi camtuh jer. tak sedar langsung, masing-masing busy buat kerja masing-masing. Ingat kan dia pergi merayau mane-mane, yerlah,  kalau dah kuar dari cages tuh, dia akan pergi merayap merata-rata. tapi kali ini, DIA PERGI 'MERAYAP' UNTUK SELAMA-LAMANYA. RINDU nya kat Janet. Banyak sangat kenangan manis dengan nya. Umur Janet kalau tak silap, lebih kurang 10-11 tahun.dan jangan terkejut kalau ay cakap, Ibu Janet masih hidup, dan sekarang ini masih sihat walafiat, dan umurnya dah menjangkau 11-12 tahun. Hebat kan...ermm...disini ay share gambar Janet n Eboque(Ibu Janet)...Janet ; Maafkanku n penjagamu selama ini, xsempat nak bermain & bermanja dengan Janet..im so sorry...(T-T)...





Published with Blogger-droid v1.6.9

Wednesday, June 1, 2011

WeddingDay

Today 1 june 2011, sure ramai yang pilih tarikh ni as diorang punya THE DAY, wedding day...ehheee...Best of luck untuk siapa-siapa yang akan melangsungkan perkahwinan pada hari ini. Semoga bahagia dan kekal bersama hingga ke akhir hayat.. Amiinn...

Kenapa ay cakap kekal bersama hingga ke akhir hayat, well korang pun mesti tahu kan yang sekarang ini ramai sangat-sangat orang yang dah kahwin tapi tak kekal, iaitu bercerai. Takutnya bila sebut perkataan itu. Ay tak mahu perkara itu terjadi pada diri ay. Risau pun ada.Macam la ay dah kahwin..ahahhahaa. Belum sampai masanya lagi kot. Ay berdoa moga-moga jodoh itu akan datang dalam masa terdekat ini atau bila-bila masa sahaja.ehhee...Bosan la hidup kesorangan ini. Member-meber lain kebanyakannya dah kahwin dan dah ada anak dah pun. Jodoh diorang sampai dulu. Tak pe, Next time ays pulak kan. hehee

Cerita sebenar yang ay nak citer ni adalah berkenaan dengan Wedding Day my LOvely Kakak Angkat, Kak Nik Hanim dengan pasangan nya iaitu Rizal.Pada 06.06.2011, hari Isnin nanti dan Nikahnya pada malam sebelumnya iaitu 05.06.2011...Majlis nikahnya akan dibuat di Masjid NorAini, Pasir Hor. Nanti ay update lagi pasal wedding dia. Ay baru dapat kad jemputan dia tadi jer, susah betul nak jumpa dia, busy yang teramat sempena dengan majlis kahwin dia next week. No wonder la kan....eheheee


Ay akan update entry ni during and after her wedding. InsyaAllah...(^_*)v



.

Saturday, May 21, 2011

Bila bdak demam kebosanan buat Xtiviti

demam ker??? demam la jgk kit tp leh bgerak  lg kemana shj yg ingin dituju cuma tak leh bersungguh sgt. rilex2 jer bleh la...huhuuu....sebenarnya ay malas nk layan sgt demam ni, yerlah dh terlampau kerap sangat dah demam sampaikan dah standby ubat for certain case n time...huhuhuuu.....

Arini im not feeling very good, starting last night , mungkin coz of smlm asyik dok kuar masuk ruang sejuk n panas jer...ay ni mmg camni, xleh tahan ngn perubahan cuaca sgt.. sensitive bab perubahan cuaca...badan nampak jer cam baby dinosour...(heheehee...) tp ketahanan badan weak sikit....huuhuu...

So, arini, bila dah bosan, lepas g amik my Mama & Papa kat airport ay pon ape lagi, after drop drg kt umah, ay amik masa lepas tuh kuar g jejalan...ehehhee..tgh2 demam nih...ehehee...lantaklah janji bleh drive lgi n still Ok...huhuuu...drive jer, pastu sampai la kt 1 tempat nih yg dh lama ay kunjungi....hehehe....n here ada a few pictures yg ay snap during lepak at that places...ALONE jer...cam biasa....huhuhuuu

jom...tgk ape activity yg ay buat tadi...zasss....hehee..

























member n her son...terjumpa lak time ni...ehhee..main air ...jom...